Az álarcot levéve, ölelem a világot.

Pécsi lány

Pécsi lány

Levendula szörp a fazékban

2016. július 07. - pécsilánypesten

 

Mostanában érdekelnek a homemade dolgok, ezért amikor megláttam a kertben azt a rengeteg levendulát, az jutott eszembe, hogy megint nem jutottam le a Levendula Fesztiválra, Tihanyba. Picit utána olvastam, hogy a levendula tulajdonképpen mire is hasznosítható. Egy igazi kis csoda, tudtad?

Az els13529178_10207926629977851_8425305464106492452_n.jpgő ötletem a házi levendula szörp volt, számos oldalt bújtam, hogy milyen a jó recept, melyik alapanyagok azok, amik a legegészségesebbek és persze megnéztem, hogy mi az ami itthon van.

Miközben szüreteltem a virágokat a bogarak megtámadtak. Mit is képzelek, hogy csökkentem azoknak a virágoknak a számát, amik az övék. A gyors lelkiismeret kérdés után már száradtak is a virágok a napon. Frissen és szárítva is készíthető belőle szörp, azért amit a dédidnél találtál csokrot, azt ne főzd le.

Van aki a barna cukorra esküszik, mivel tartalmaz bizonyos tápanyagokat, amiket a fehér cukor nem, vagy hogy ez valamilyen természetesebb formája a cukornak. Szerintem egy picit túl van promózva a barna cukor és nagyapám is a fehér cukrot itta a kávéjához, illetve a nagymama is a bodza szörpöt az öreg cukorral készítette amióta az eszét tudta. Gondoltam én is a hagyományok szerint teszem a dolgom. 1 kg cukrot hevítek egy fazékban, igen tudom, keményen  hangzik EGY KILÓ CUKOR, de ne felejtsük el, hogy szörpit készítünk. Egy nagy edényben felforraltam 1 liter vizet és beleöntöttem a cukrot, addig bontottam egy üveg bort és elkezdtem a levendulát pucolni, megtisztítani. A virágokat leöntöttem 4 citrom levével, de lehet volt az öt is. Mások azt írták, hogy bio citromot használjon az ember és a héját is vágjuk bele, de a belső fehér részt ne, na most én örülök amikor egy piacra eljutok vagy egy családi zöldségeshez, ahol értelmes citromot kapok, ezért raktam bele én csak a csóró hagyományos citrom levét, talán a vendégeim nem köveznek majd meg ezért.

Forr a víz, szaladgálnak a cukor molekulák és a citromos virágok nyugtatják a víz peremét. Levettem a tűzről, 2 éjszakát állni hagytam. Eltűntek a muslincák a konyhámból, hiszen a bogarak legnagyobb ellensége, többen a szekrények mélyére rejtik ezeket a kis virágokat, hogy a molylepkéket elűzzék. Kicsit boszorkányság a levendula, hiszen altató hatása alatt áll, ki issza mérgét a virágoknak. Kipróbáltam a tengeri sóval kevert levendulát a fürdővízben, maximális kikapcsolódás a bőrnek és a léleknek.

Visszatérve a 2 napig nyaraló szörplét egy hagyományos szűrővel leszűrtem és üvegbe zártam. Hűvös helyen kell tárolni. Majd elfelejtettem, akinek van kedve bolondítsa a szörpöt, amivel csak lehet! Az ízek kuszasága és ötvözése egy új ízvilágot enged a világnak. Jómagam japán mentát adtam hozzá, valóban érezni lehet az ízén. Ha a fiókodban lapul egy vanília rúd, ne habozz főzd bele.  

Befőttesüvegbe vágj citromot, mentát, cseresznyét és dobálj mellé pár jégkockát és mehet a szörpi a vendégeknek.

Lábjegyzet: Figyeld az utcai árusokat a körúton, a Blahán, a Deákon alig pár forintért tudsz vásárolni 1-2 csokor levendulát, ami neked semmi, másnak rengeteg. 

Cheers,



 

A bejegyzés trackback címe:

https://pecsilany.blog.hu/api/trackback/id/tr648873040

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása